Nimic fără emoție! Și câteva sfaturi despre vorbitul în public @ Digital Parents Talks ed. 11
Lifestyle

Nimic fără emoție! Și câteva sfaturi despre vorbitul în public @ Digital Parents Talks ed. 11

De Dragobete m-am jucat cu emoțiile sau, mai bine spus, emoțiile s-au jucat cu mine. Și n-a fost rău deloc, ba din contră, a fost mi-nu-nat pentră că, e clar!,  m-au resuscitat (emoțiile, da, ele, fir-ar!). 

Unde s-a întâmplat toată aventura asta? La Digital Parents Talks – ediția a XI-a, un proiect înfloritor marca Parenting PR. Tema jocului a fost Public Speaking, iar indicațiile au venit din partea Ioanei Ginghină (actriță) și Laura Dragomir  (consultant în comunicare). Fermecătoare doamne, fermecătoare!

Vorbitul în public. Tips&Tricks by Ioana Ginghină

Poate că, într-adevăr, cea mai mare frică a oamenilor este legată de vorbitul în public, însă există metode sigure de vindecare și nu-s chiar așa de complicate.  Actrița Ioana Ginghină ne asigură de asta!

Da, ne este frică de public. E cumva firesc. Publicul ne poate judeca sau critica. Ne este teamă să nu-l dezamăgim sau, și mai rău, să ne facem de râs pe viață. De fapt, adevărata teamă de a vorbi în public vine din proasta traducere a lui ”mi-a respins discursul” cu ”m-a respins pe mine însămi/însumi”. Toate aceste gânduri negative își spun cuvântul ”pe scenă”, în fața unui public numeros sau chiar în fața unui simplu angajator, la interviu.

Nimic fără emoție! Și câteva sfaturi despre vorbitul în public @ Digital Parents Talks ed. 11

Ce putem face? Să înfruntăm frica. Să nu mai alimentăm gândurile negative. Să ne pregătim discursul. Să exersăm. Să exersăm mult. Să avem încredere în ceea ce spunem. Să fim sinceri și direcți. Să fim noi înșine. Să transmitem mesaje care ne reprezintă. S-o facem din inimă și cu dragoste. Să păstrăm neapărat emoțiile, dar să le controlăm din respirație. Da, inspirăm 1 2 3 4 5 și expirăm 1 2 3 4 5, funcționează! Atenție și la voce, timbru, volum – aceastea trebuie să ”dezvăluie” pace și siguranță.

Lista continuă! Ne putem folosi și de postură – o poziție de putere, cu brațele deschise, sau cu spatele drept și privirea deasupra orizontului transmite creierului nostru că suntem încrezători și relaxați. Și, implicit, asta vom transmite și publicului. O altă metodă ține de contactul vizual – să ne uităm în ochii celor din public și, pur și simplu, să ne adresăm lor.

Nimic fără emoție! Și câteva sfaturi despre vorbitul în public @ Digital Parents Talks ed. 11

Nimic fără emoție! Și câteva sfaturi despre vorbitul în public @ Digital Parents Talks ed. 11

Ioana Ginghină a fost fantastică! Ne-a învățat toate lucrurile astea din propriile noastre greșeli. Ne-a pus să înfruntăm publicul și, implicit, pe noi înșine. Ne-a cronometrat discursul. Ne-a distrat cu fel și fel de jocuri și exerciții. Ne-a ajutat să ne vedem în oglindă și ne-a încurajat să avem curajul de a arăta că suntem puternici. Mulțumim, Ioana!

Mi-a plăcut tare naturalețea Ioanei și energia sa bună! Îmi doresc s-o revăd, poate la cursurile MiniArt Show pe care le organizează pentru copii.  Citesc și tot citesc aici pe site și… Doamne! ce treabă bună face!

Curajul de a fi tu însuți. Tips&Tricks de la Laura Dragomir

Ca și cum n-a fost suficient ce ne-a ”făcut” Ioana în prima parte a evenimentului, a venit și partea a doua – cu  un nou val de provocări, de data aceasta, puse la cale de Laura Dragomir, consultant în comunicare.

Puternică, încrezătoare, blândă și deschisă, Laura a întors cumva oglinda către noi înșine și… și ne-a lăsat să ne privim îndelung, astfel încât la finalul întâlnirii am fost mai mult despre cine suntem, decât despre ceea ce facem. Of, sofisticați mai sunt oamenii!!!

Ce-am mai învățat? Un refresh periodic al carierei aduce noi provocări și ne ajută să creștem atât profesional, cât și personal. Însă… nimic, nimic nu se lasă în spate! Luăm cu noi toate rezultatele, absolut toate, și le duplicăm, le valorificăm. Ah, da, trebuie să învățăm să dăm la o parte modestia. Modestia este pentru călugărițe, dar… atenție! a nu se confunda cu agresivitatea.

Omul este o creatură emoțională, și apoi rațională. Dincolo de mesajul transmis, interlocutorul își va aminti întotdeauna de emoția momentului. Da, se pare că, fără să ne-o propunem neapărat, noi vindem propriile idei și propria imagine, iar primul lucru pe care îl transmitem este emoția. Pentru a putea vinde eficient, trebuie să-l privim pe celălalt ca pe o persoană – și nu ca pe o funcție, să-i respectăm interesele, să-i comunicăm uman. Mesajul trebuie să respecte cei 6 ”C” ai comunicării: clar, concis, coerent, consecvent, credibil, corect.

Totodată, Laura recomandă să ne pregătim o scurtă prezentare, de 30 de secunde, despre cine suntem, ce facem și cum putem ajuta. Practic, să atingem punctele importante ale discursului, astfel încât să atragem atenția interlocutorului, să-l facem curios și să-l determinăm să vrea să asculte mai mult. Această prezentare trebuie exersată și, evident, s-o ”purtăm” mereu la noi, doar nu se știe niciodată cu cine ne întâlnim, nu? Și… în plus, șansa atrage mintea pregătită!

Apoi…ne-am adunat zâmbetele și… uite ce poză a ieșit @ Digital Parents Talks ediția 11 

Sponsori: Lidl și Secom (cu gama Child Life). Parteneri: DGASPC s6, care a pus la dispoziție locația Conacul Colescu Grant.

Poze: Mihai Răitaru

 

4 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *