INSTACAMP
Lifestyle

I N S T A C A M P 2018

A fost și INSTACAMP 2018 – un eveniment nou și colorat dedicat comunităților online, cu multă energie bună, know how, socializare și creativitate. Într-adevăr, nu-s eu deloc faimoasă pe Instagram (încă), dar… pare-se că am ceva noroc de vreme ce m-am ales cu un loc la această primă ediție #instacamp18, unde (atenție!) în mai puțin de 24 de ore de la anunțarea conferinței s-au înregistrat mai multe cereri de participare decât locuri disponibile. Lucky me! Și mulțumesc mult, Evensys!

Generalități @ Instacamp 2018

Evenimentul a avut loc vineri, 13 iulie, la JW Marriott Hotel. S-a vorbit mult și cu drag la Instacamp, în mare parte despre How to optimize your Instagram account, How to use the power features of Instagram & How to be authentic in Instagram Era. Invitaţii au fost în formă maximă și ne-au ținut cu urechile ciulite ore în șir. Printre aceștia: Alex Damian (Fotograf și Blogger), Sânziana Negru (Blogger), Valentin Vesa (Social Media Strategist, Sucuri INC), Vali Bărbulescu (Artist & Entrepreneur), Ana Morodan (Online Entrepreneur), Codin Maticiuc (author), Nicolai Tand (Chef, La Cantine de Nicolai) etc.

Și nu, nu există o rețetă magică care să-ți aducă mii de followerși, în schimb se poate miza cu încredere pe conţinut de calitate, consecvenţă, autenticitate și Instagram-friendly tactics. 

Lecții învățate @ Instacamp 2018

 POSTS! Anatomia unei postări constă în imagine, locație, caption, call-to-action, hashtag-uri. Cu cât o postare e mai completă, cu atât atrage mai multă audiență.

 POZE! Instagramul e despre poze, însă nu e suficient să faci doar poze mișto pentru a atrage followerși. Munca de instagrammer presupune 50% creativitate și 50% socializare. Și, apropo, pentru a face poze reușite cu telefonul mobil se impun niște reguli: schimbați perspectiva, fiți la același nivel cu subiectul, inspirați-vă!, toate acestea după ce lentila telefonului a fost ștearsă, da?  Aplicaţii utile: Snapseed, VSCOCAM, Typorama, Layout, Mirror Lab, A Color Story, Quick (editare video).

 Hashtags! Instagram este construit pe hashtag-uri. Folosiți-le pe toate 30. Rata de engagement crește cu 12.6% pentru fiecare hashtag adăugat. Hashtag-urile de nișă atrag mai multă audiență (#mondaybeauty vs #beauty)

 Instagram Story! Chiar dacă dispare după câteva ore, opțiunea Instagram Story merită folosită din plin. Apps for Stories:  UNFOLD, CANVA, ADOBE SPARK, QUICK (by GoPro), InSHOT, CUT STORY.

 IGTV! De curând a fost lansat IGTV (Instagram TV), un canal dedicat unde pot fi urcate filmuleţe cu durata între 15 secunde (cel puţin) şi o oră (cel mult). Câteva specificaţii tehnice: este recomandat să filmezi 4K, în format vertical, sunetul să aibă aceeaşi calitate, dimensiune fișier: 650 MB (10 minute) și 3.6 GB (60 de minute).

 Prin Iconosquare putem afla cât de bine ne este optimizat contul de Instagram.

Concluzii @ Instacamp 2018

Așadar, Instagramul reprezintă propriul nostru PR, să profităm de el! Multă lume a migrat de pe Facebook pe Instagram nu neapărat că e mai mișto Instagramul, ci pentru că Fecebook-ul și-a cam închis robinetul. Prin urmare, să ne învățăm lecția și să tragem tare pentru a ne construi o comunitate reală care să rămână cu noi chiar dacă algoritmii se vor schimbă și aici. ”În 2018 oamenii nu mai vor să vadă încă un cont de Insta care nu spune nimic!” spune Ana Morodan și cred că are mare dreptate.

P.S. Și, reiau ideea, sunt norocoasă, da. Am câștigat pălăria din poză la concursul Finn Crisp organizat pe Instagram în ziua evenimentului. Și-am mai primit un super tricou de la Haagen-Dazs, iar înghețata, o, Doamne! – un deliciu suprem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *